PR en marketing

Duurzame Week – Green Up Your Life is een organisatie die mensen helpt hun (werk)leven te verduurzamen. We geven antwoord op de vraag hóe je dit aanpakt. Door praktische handvatten waarmee je vandaag nog aan de slag kunt. Naast ons bekende, jaarlijkse festival bieden we het hele jaar door content en activiteiten, en laten we zien dat je niet alleen voor staat. 

Wij laten zien dat een groener leven voor iedereen haalbaar is!

Help jij onze zichtbaarheid vergroten?

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen, is zichtbaarheid en vindbaarheid door bezoekers én partners essentieel. Er zijn verschillende rollen beschikbaar:

 

We willen zoveel mogelijk mensen bereiken met onze activiteiten en content. Daarom zoeken we iemand die onze vindbaarheid kan optimaliseren door middel van SEO en SEA. Wat ga je doen?

  • Het optimaliseren van onze website door analyse van sleutelwoorden, marktanalyse en het plaatsen van de juiste links.
  • Opzetten en beheren van SEA campagnes via Google Ads. Dankzij Google Grants hebben we hier een groot budget voor.
  • Het meten van de effectiviteit van onze internetmarketing.
  • Het instellen en bijhouden van 
  • Je werkt samen met de rest van het communicatieteam bij het optimaliseren van de content op de website.

We hebben een boodschap te delen met de rest van de wereld: Green Up Your Life! Jij helpt ons dit op een creatieve en ludieke manier te doen en bepaalt hierdoor mede onze identiteit. Wat ga je doen?

  • Het bedenken en uitrollen van creatieve en ludieke marketing/PR-acties, die leiden tot zichtbare en positieve aandacht;
  • Zoveel mogelijk mensen bereiken door free publicity (offline en online);
  • Het ontwerpen, opmaken en aanleveren van (nieuwe) PR materialen.

Het betreft een vrijwilligersfunctie voor 2 tot 8 uur per week, afhankelijk van de rol en jouw ambitie. Is de omschreven functie niet helemaal wat je zoekt? Neem toch contact met ons op. Dan kijken we samen wat er nog meer mogelijk is.

Heb jij zin ons enthousiaste team te versterken?

Je bent van harte welkom!  Onze ideale vrijwilliger…

… houdt van aanpakken en is proactief. We zijn een ambitieuze organisatie, wat betekent dat je zin moet hebben om aan de slag te gaan en je handen uit de mouwen wil steken.
… voelt zich verantwoordelijk voor het eindproduct. Je neemt eigenaarschap voor je eigen taken, maar bent ook betrokken bij waar andere teamleden mee bezig zijn. We moeten op je kunnen bouwen.
… is betrokken bij het thema duurzaamheid. We vinden het leuk om niet alleen onze bezoekers, maar ook elkaar te inspireren om ons leven nog wat groener te maken.
… blijft nog even hangen voor de borrel! 😉 Ook “the good life” staat bij ons hoog in het vaandel.

Heb je ervaring met…?

Uiteindelijk blijft het natuurlijk belangrijk dat we de wereld echt beter maken. We zoeken daarom mensen die de juiste skills hebben om de klus te klaren. Mocht dit niet helemaal aansluiten bij wat we zoeken, dan zijn we daar eerlijk in. En kijken we of er misschien een beter passende plek beschikbaar is.

Voor deze functie zijn wij op zoek naar de volgende vaardigheden

  • Het optimaliseren van onze website door analyse van sleutelwoorden, marktanalyse en het plaatsen van de juiste links;
  • De juiste informatie op tafel weten te krijgen, voor het optimaliseren van de inhoud van de website;
  • Je hebt ervaring met het meten van de effectiviteit van onze internetmarketing en kunt dit verder verbeteren.

Waarom DW-vrijwilliger worden?

Dit kunnen we natuurlijk het beste vragen aan de mensen die je voor gingen! Waar zij blij van worden:

  • Leuke, enthousiaste vrijwilligers om mee samen te werken. Genoeg aanknopingspunten voor een gesprek en/of actie!
  • Wat we voor elkaar krijgen met z’n allen! Het is zo tof om aan en voor te werken en te genieten van het resultaat.
  • Fijn team, goede sfeer. Ik vond het heel leuk dat het hele team kwam kijken bij het pitchpodium. Die betrokkenheid is altijd fijn, maar zeker als je ergens veel tijd in investeert.
  • Super goed georganiseerd!!
  • Teamsfeer, goede resultaten, enthousiaste samenwerkingspartners.
  • DW was een groot succes en DW in het geheel heeft een professionele uitstraling.
  • De goede sfeer en mooie ambitie bij iedereen die meewerkt.
  • Ik vond het programma van DW erg veelzijdig. Het is super inspirerend om te zien hoeveel mensen zich hier vrijwillig voor inzetten. Een week lang wordt het duurzaam bewustzijn van Utrecht (of misschien wel meer dan dat) even op scherp gezet. Daar ben ik heel erg trots op. En nog wel meer: met name op de mensen die dit alles mogelijk hebben gemaakt.

Enthousiast geworden?

Stuur een mail naar Margit Végh met

  • Je motivatie
  • Relevante informatie (werkervaring e.d.)
  • Contactgegevens

Leuk om kennis te maken!