Communicatie

Duurzame Week – Green Up Your Life is een organisatie die mensen helpt hun (werk)leven te verduurzamen. We geven antwoord op de vraag hóe je dit aanpakt. Door praktische handvatten waarmee je vandaag nog aan de slag kunt. Naast ons bekende, jaarlijkse festival bieden we het hele jaar door content en activiteiten, en laten we zien dat je niet alleen voor staat. 

Wij laten zien dat een groener leven voor iedereen haalbaar is!

Help jij onze boodschap de wereld in?

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen, is het belangrijk om goede en actuele content te communiceren, die aansluit bij de doelgroep (partners, bezoekers en/of vrienden). In sommige gevallen doen we dit samen met onze partners. Er zijn verschillende rollen beschikbaar:

Elke maand sturen we een nieuwsbrief om onze relaties op de hoogte te houden van het laatste nieuws en om hen betrokken te houden bij de community. Dit gaat om bedrijven/organisaties, vrienden en bezoekers. Wat ga je doen?

  • Je schrijft elke maand drie aansprekende nieuwsbrieven, één voor elke doelgroep;
  • De informatie hiervoor krijg je aangeleverd door de projectteams;
  • Je bent hiervoor eens in de twee weken aanwezig bij de teammeetings op donderdagavond, om de juiste informatie op te halen.

We vinden het belangrijk om onze bezoekers het hele jaar te inspireren met leuke activiteiten. Omdat er al heel veel gebeurt in de stad, communiceren wij hier graag over. Samenwerkingspartners en de DW-teams leveren hiervoor informatie aan die op de website geplaatst moet worden. Alles met het doel dat bezoekers weten hoe zij hun leven kunnen vergroenen. Wat ga je doen?

  • De aangeleverde informatie op de website plaatsen;
  • Als chef evenementenkalender bekijk je of de evenementen die organisaties aanleveren, passen bij de doelgroep die DW wil bereiken;
  • Om binding te houden met de rest van de organisatie ben je aanwezig op de meetings die eens in de twee weken op donderdagavond plaatsvinden.

Onze aanwezigheid op sociale platforms is van groot belang om onze community aan ons te (blijven) binden. Daarom maken we zoveel mogelijk relevante content die onze community aanspreekt. Het komende jaar willen we onze community flink uitbreiden door een nog betere relatie met hen op te bouwen. Wat ga je doen?

  • Schrijven van originele content die interesse wekt van onze doelgroep;
  • Het genereren van free publicity;
  • Verhogen van engagement op onze social media kanalen;
  • Het versterken van onze online community door met hen in gesprek te gaan.

Het betreft een vrijwilligersfunctie voor 2 tot 8 uur per week, afhankelijk van jouw ambitie. Is de omschreven functie niet helemaal wat je zoekt? Neem toch contact met ons op. Dan kijken we samen wat er nog meer mogelijk is.

Voor deze functies vinden we ook belangrijk:

  • Je weet met de juiste tone of voice onze doelgroep te bereiken.
  • Het schrijven en redigeren van teksten is jouw tweede natuur.
  • Je werkt secuur en planmatig.
  • Assertiviteit. Je houdt de communicatierichtlijnen in de gaten en geeft aan partners en mede-vrijwilligers opbouwende feedback, zodat wij altijd herkenbaar naar buiten treden.
  • Je gaat zorgvuldig met onze partners om: je komt afspraken na en benadert ze op een gepaste manier. 

Heb je ervaring met…?

Uiteindelijk blijft het natuurlijk belangrijk dat we de wereld echt beter maken. We zoeken daarom mensen die de juiste skills hebben om de klus te klaren. Mocht dit niet helemaal aansluiten bij wat we zoeken, dan zijn we daar eerlijk in. En kijken we of er misschien een beter passende plek beschikbaar is.

Heb jij zin ons enthousiaste team te versterken?

Je bent van harte welkom!  Onze ideale vrijwilliger…

… houdt van aanpakken en is proactief. We zijn een ambitieuze organisatie, wat betekent dat je zin moet hebben om aan de slag te gaan en je handen uit de mouwen wil steken.
… voelt zich verantwoordelijk voor het eindproduct. Je neemt eigenaarschap voor je eigen taken, maar bent ook betrokken bij waar andere teamleden mee bezig zijn. We moeten op je kunnen bouwen.
… is betrokken bij het thema duurzaamheid. We vinden het leuk om niet alleen onze bezoekers, maar ook elkaar te inspireren om ons leven nog wat groener te maken.
… blijft nog even hangen voor de borrel! 😉 Ook “the good life” staat bij ons hoog in het vaandel.

Waarom DW-vrijwilliger worden?

Dit kunnen we natuurlijk het beste vragen aan de mensen die je voor gingen! Waar zij blij van worden:

  • Leuke, enthousiaste vrijwilligers om mee samen te werken. Genoeg aanknopingspunten voor een gesprek en/of actie!
  • Wat we voor elkaar krijgen met z’n allen! Het is zo tof om aan en voor te werken en te genieten van het resultaat.
  • Fijn team, goede sfeer. Ik vond het heel leuk dat het hele team kwam kijken bij het pitchpodium. Die betrokkenheid is altijd fijn, maar zeker als je ergens veel tijd in investeert.
  • Super goed georganiseerd!!
  • Teamsfeer, goede resultaten, enthousiaste samenwerkingspartners.
  • DW was een groot succes en DW in het geheel heeft een professionele uitstraling.
  • De goede sfeer en mooie ambitie bij iedereen die meewerkt.
  • Ik vond het programma van DW erg veelzijdig. Het is super inspirerend om te zien hoeveel mensen zich hier vrijwillig voor inzetten. Een week lang wordt het duurzaam bewustzijn van Utrecht (of misschien wel meer dan dat) even op scherp gezet. Daar ben ik heel erg trots op. En nog wel meer: met name op de mensen die dit alles mogelijk hebben gemaakt.

Enthousiast geworden?

Stuur een mail naar Margit Végh met

  • Je motivatie
  • Relevante informatie (werkervaring e.d.)
  • Contactgegevens

Leuk om kennis te maken!